دررسانه ها:جاسبی‌مطمئناً رئیس‌دانشگاه‌آزاد‌باقی‌می‌ماند -مجلس نهم:28

یزدفردا :معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در واکنش به این سؤال که آیا جاسبی هنوز رئیس دانشگاه آزاد خواهد ماند، پاسخ داد: بله مطمئناً؛ مدیریت دانشگاه آزاد با قدرت و قوت فعالیت خود را ادامه خواهد داد

کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با فارس، در خصوص اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در دانشگاه‌ها گفت: معتقدم باید در خصوص یارانه‌های دانشجویی عنایت ویژه‌ای به دانشجویان صورت گیرد و مکانیزم آن را مجلس و دولت محقق کنند.

* طبق نظر جاسبی در سال جدید تحصیلی افزایش شهریه نداریم

وی افزود: قطعاً هرگونه یارانه‌ای که بتواند در اختیار دانشجویان قرار گیرد، ‌کارساز خواهد بود و طبق نظر جاسبی در سال جدید تحصیلی افزایش شهریه نداریم.

* در سال یک میلیون متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه آزاد ساخته می‌شود

زارع در پاسخ به این سؤال که جاسبی اکنون مرتباً واحدهای دانشگاهی جدید را افتتاح می‌کند و آیا این روند ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: به طور کلی در سال، یک میلیون متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه آزاد ساخته می‌شود.

* تا پایان امسال یک میلیون متر مربع به فضای دانشگاه آزاد اضافه می‌شود

معاون جاسبی در پاسخ به این سؤال که تا پایان امسال چقدر به فضای آموزشی دانشگاه آزاد اضافه می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعاً تا پایان امسال یک میلیون متر مربع به فضای دانشگاه آزاد اضافه می‌شود.

* هنوز تکیلفم روشن نشده که در انتخابات مجلس شرکت کنم یا خیر

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا قطعی شده است که در انتخابات مجلس نهم شرکت کنید، تصریح کرد: خیر هنوز تکیلفم روشن نشده است که در انتخابات مجلس شرکت کنم یا خیر و در حال بررسی هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر بخواهید در انتخابات مجلس شرکت کنید، در کدام لیست و از کدام جناح شرکت خواهید کرد،‌ گفت: در این خصوص هم در حال بررسی هستم.

* هر اقدامی که موجب ارتقای معنوی دانشگاه‌ها شود ارزشمند است

زارع در پاسخ به این سؤال که نظرتان درباره اسلامی شدن دانشگاه‌ها چیست، اظهار داشت: به طور کلی هر اقدامی که موجب ارتقای معنوی دانشگاه‌ها شود ارزشمند است، البته اصول کلی نظام با منویات مقام معظم رهبری و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مدنظر باشد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد در پاسخ به این سؤال که آیا دانشگاه آزاد در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها حرکت خواهد کرد، گفت: دانشگاه آزاد با توجه به مصوبه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی حرکت می‌کند.

* از نظر ما تکلیف دانشگاه آزاد مشخص است

معاون جاسبی در پاسخ به این سؤال که بالاخره تکلیف دانشگاه آزاد چه شد و بحث هیئت امنای دانشگاه آزاد و تغییر جاسبی به کجا رسید،‌ اظهار داشت: از نظر ما تکلیف دانشگاه آزاد مشخص است و بحمدالله کارها به خوبی انجام می‌شود و جلسات هیئت امنا، شورای مرکزی و شورای دانشگاه به خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: رئیس دانشگاه آزاد، معاونان، ‌رؤسای مناطق و رؤسای واحدهای این دانشگاه با قوت و قدرت به کارشان ادامه می‌دهند.

زارع در پاسخ به این سؤال که پس با توجه به این موارد، بحث هیئت امنای جدید دانشگاه آزاد تکلیفش روشن نیست، اظهار داشت: در حال حاضر هیئت امنای دانشگاه آزاد با ترکیبی که از گذشته داشته در استان‌ها و مرکز دانشگاه فعال هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا جاسبی با این روندی که گفتید هنوز رئیس دانشگاه آزاد خواهد ماند، خاطرنشان کرد: بله مطمئناً. مدیریت دانشگاه آزاد با قدرت و قوت فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، موضوع تغییر ریاست دانشگاه آزاد از جمله اقداماتی بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بلافاصله پس از تصدی ریاست‌جمهوری در دستور کار خود قرار داده و با پیگیری‌های جنبش دانشجویی، این موضوع در حال نتیجه دادن بود. با این وجود غلبه حاشیه‌های دولت بر متن آن موجب شد که اینگونه پیگیری‌ها تا حد زیادی از دستور کار دولت خارج شود و از این روی به نظر می‌رسد چند صباحی است که احمدی‌نژاد اقدامی درباره تشکیل هیأت امنای جدید دانشگاه آزاد انجام نداده و به گفته کریم زارع معاون پارلمانی رئیس دانشگاه آزاد، جاسبی همچنان با قوت! به کار خود ادامه خواهد داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا